Vi tager gerne dialogen
Hos Rårup Vandværket tror vi på, at de fleste spørgsmål og uenigheder kan løses gennem en god og åben dialog. Derfor opfordrer vi dig altid til at tage kontakt til os først – det sparer både dig og os for tid, bekymringer og unødige omkostninger. Du kontakter vandværket på mail: info@raarupvandvaerk.dk
Hvis vi ikke bliver enige
Skulle det ske, at vi ikke når til enighed, har du som forbruger mulighed for at klage:
-
Mediation hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Du kan indbringe din sag for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Klageadgangen er fastlagt i forbrugerklagelovens kapitel 5 om mediation. Det koster 100 kr. at indgive en klage.
-
Klage til Forbrugerklagenævnet Hvis mediationen ikke fører til en løsning, kan sagen videreføres til Forbrugerklagenævnet. Her er gebyret 400 kr., som tilbagebetales, hvis du får medhold i klagen.
Bemærk, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen kan fastsætte grænser for, hvor stort eller lille det omtvistede beløb skal være, for at en klage kan behandles.
Læs nærmere herom på www.forbrug.dk